Čím více nerovnoběžných stran, tím menší stojaté vlnění a tím menší dunění reprosoustavy.

HiFi, domácí kino Reprosoustavy sloupové Reprosoustavy satelitní Reprosoustavy centrální Reprosoustavy - sady 5.1 Reproduktory pro vestavbu do stěn a stropů Subwoofery Moduly zesilovačů Zesilovače a centrály, multiroom Přepínače a regulátory hlasitosti Stojany, držáky, nožky Kabeláž Profesionální technika Plošné, instal. ozvučení Reproduktory Konstrukční materiál Multiroom ozvučení

HiFi, domácí kino / Přepínače a regulátory hlasitosti

12 290 | PR 300 potenciometr

30 W / 8 Ω, mono, pro nízkoimpedanční systémy

Vhodné pro: domácí ozvučovací systémy v nízkoimpedančním režimu

12 271 | PR 300 regulátor hlasitosti

30 W / 8 Ω, mono, pro nízkoimpedanční systémy, s krytem

12 291 | PR 300S potenciometr

30 W / 8 Ω, stereo, pro nízkoimpedanční systémy

12 272 | PR 300S regulátor hlasitosti

30 W / 8 Ω, stereo, pro nízkoimpedanční systémy, s krytem

27 698 | PS 140 přepínač reprosoustav 1/4

1 stereo vstup od zesilovače, 4 stereo výstupy na reprosoustavy, nezávislé spínače, pérkové svorky, pojistka

Vhodné pro: bytové hifi rozvody

Jak HiFi, domácí kino / přepínače a regulátory hlasitosti fungují?

Řečnická otázka – kam s ním? Krásně to je vidět v této Kategorii. Je na Vás, co bude méně vadit, zda reprosoustavu reprobednu sloupovou necháme na nožkách, satelitní domácí kino dáme na stojan, nebo na kloubový držák…Je pravdou, že zatímco jednomu to reprobedny v pracovně na stole překáží, tak děti to zase rádi shazují ze stojanů…

Mnohé reprosoustavy reprobedny nabízíme také jako hotové, cenově zvýhodněné sestavy, např. jako reproduktory 5.1. Celý sortiment doplňuje řada uchycovacích prvků, domácí kino, repro stojanů, nožek a držáků. Sekce nezahrnuje zesilovače – receivery pro hifi, tímto sortimentem se bohužel nezabýváme. Reprobeden.

Po malých reprosoustavách nečekejte zázračný zvuk a to především na basech, kde se objem reprosoustavy reprobedny uplatňuje nejvíce. Také přihlédněte k hmotnosti skříně (pozor nezaměňujte čistou a hrubou hmotnost, což výrobci rádi dělají), která napoví, jak pečlivě výrobce vyráběl…

Pokud máte klasickou obrazovkovou TV (CRT), a reprosoustava bude umístěna do 1,5 od obrazovky, potřebujete aby stínění bylo provedeno, a obvykle i bývá, především u centrálních reprobeden reprosoustav. Bude-li vše ok, na obrazovce nebudou vznikat barevné fleky. Pokud máte ale již moderní televizor s LCD nebo plazmovou či o-LED obrazovkou, zde je princip jiný a tak stínění nepotřebujete. Domácí kino.

Skříň ozvučnice by měla mít tuhou, robustní konstrukci, a to nejen proto, aby bez úhony snesla transport, ale především proto, aby stěny při reprodukci nekmitaly a nestávaly se samy zdrojem pazvuků a drnčení. Proto se skříně uvnitř opatřují výztuhami v podobě příček, vzpěr nebo žeber na stěnách reprobedny a staví se podobně jako naše Dexon Allegro série z tuhých materiálů – desek DTD a MDF. Skříň by měla být vyrobena beze spár – pozor na spáry mezi stěnami, na konektory a na některé druhy reproduktorů. Domácí kino. Na této finese, především u aktivních reprosoustav a subwooferů, poznáte kvalitu výroby.

Bassreflex ano nebo ne? Tento „výfuk“, jak někteří laici říkají, nemusí ještě vůbec nic napovídat. Prostě někdy třeba je, někdy ne. Jenom základně prozradím, že si tímto bassreflexovým nátrubkem reprobedny, jak se to správně nazývá, pomáháme s reprodukcí basů. A celé to je hodně závislé na tom, jak se to naladí. Raději poslouchejte, než pátrejte po kouzelné díře na basy.

Fyzika je jediná. Ano čím více nerovnoběžných stran, tím menší stojaté vlnění a tím menší tedy ono dunění reprosoustavy domácí kina. Ale když se reprosoustava vytlumí pečlivě, jako to dělá i Dexon, stojaté vlnění reprobedny bude minimální.

Subwoofer domácího kina se snažíme umístit někde do rohu místnosti, protože tam prostě bude hrát nejlépe (opět blíže zajímavá kniha Reproduktory a reprosoustavy). Samozřejmě se také snažíme ho skrýt a schovat nastavovací prvky, např. proti dětem. To je také důvod proč kvalitní subwoofer, podobně jako je Dexon SUB 300A je má umístěné zezadu skříně reprobedny.

Kategorie hifi, domácí kino řeší problematiku HiFi ozvučení rodinného domu (koupelna, terasa, pokoje) nebo bytu, kde použijeme řadu reproduktorů, reprobeden, reproboxů, reprosoustav i subwooferů, např. pro hudbu, řeč a domácí kino. Částečně také ozvučení firemních a administrativních prostor či dokonce ozvučení zasedací místnosti, pokud je řešeno Hifi reprosoustavami.

Vyhrává černá kombinace. Praktická, neunavující. A vždy hezká a hlavně – univerzální k jakémukoliv nábytku. Co tím chtěl básník říci? Že když budete vybírat reprosoustavy v barvě nějakého dřeva, na 99% to v obchodě bude vypadat jinak než u Vás doma reprobedny, a tak nakonec reprosoustavy s Vašim interiérem ladit nebudou. domácí kino, To je jeden z mnoha důvodů, proč i naše reprosoustavy Dexon Allegro oblékáme do černého hábitu.

Každý reproduktor v reprosoustavě „umí“ zahrát jen určité pásmo kmitočtů, a tak je blbost např. na výškový reproduktor přivádět basy. Aby se toto nestávalo, používá se výhybka Domácí kino. Tady panuje docela slušný mýtus, že čím více pásem reprosoustava má, tím lépe. A tak jste nakonec reprobedny v supermarketu ohromeni počtem reproduktorů a říkáte si, to musí hrát suprově. Ale je to opravdu mýlka, celá řada „jenom“ dvoupásmových reprosoustav zahrají daleko lépe než reprosoustavy jenom na oko.

Frekvenční rozsah – udává od jak nízkých po jak vysoké frekvence bude „bedýnka“ hrát. Nutno brát ale v potaz toleranční pásmo, které bývá obvykle 6 nebo 10 dB. Citlivost – jednoduše kolik to „žere“ a jak hlasitě to hraje. Tedy účinnost. Podle citlivosti si uděláme obrázek o tom, jak hlasitě to bude na jednotku přivedeného výkonu hrát. Každé 3 dB rozdílu znamenají dvojnásobek výkonu. Zkreslení THD – udává, jak moc reprodukovaná sinusovka bude zdeformovaná, Domácí kino. Zkreslení IMD – udává, jak moc ze dvou přivedených sinusovek se ozve více sinusovek. Dělící frekvence – udává, místo, kde basový reproduktor už přestává hrát díky výhybce basy a výškový už začíná hrát výšky. Rozměry – měly by se udávat včetně všech výstupků. Asi není třeba dále rozebírat. Hmotnost – čím těžší tím lepší! Ukazuje to na poctivou mechanickou konstrukci nejenom samotné skříně, ale také použitých reproduktorů.

Ozvučení nádrážní budovy nebo čekárny a nástupiště

Ozvučení míst s veřejnou dopravou patří spíše k těm jednodušším. Jako jediný zdroj signálu se používá…