MRS 1160 je plnohodnotné ozvučení pro 4 stereofonní zóny s 7 hudební kanály. Oproti konkurenci navíc se zdroji signálu – DVD, Mp3 z USB, AM/FM tunerem, Bluetooth přijímačem a 3 ext. vstupy.

HiFi, domácí kino Reprosoustavy sloupové Reprosoustavy satelitní Reprosoustavy centrální Reprosoustavy - sady 5.1 Reproduktory pro vestavbu do stěn a stropů Subwoofery Moduly zesilovačů Zesilovače a centrály, multiroom Přepínače a regulátory hlasitosti Stojany, držáky, nožky Kabeláž Profesionální technika Plošné, instal. ozvučení Reproduktory Konstrukční materiál Multiroom ozvučení

HiFi, domácí kino / Zesilovače a centrály, multiroom

27 873 | JPM 1320 koncový 8 kanálový zesilovač

4× stereo 40 W nebo 8× mono 40 W / 4 nebo 8 Ω, možnost můstkování a různých výstupních kombinací, 4× regulace hlasitosti, D třída, stand-by funkce, nízká výška 1U

Vhodné pro: ozvučení rodinných domů, penzionů a kanceláří, kde jsou problémy s připojením více místností na jeden zesilovač, díky přetěžování nízkou impedancí

27 916 | MRS 1160 multiroom systém

kompaktní multiroom HiFi řešení pro 4 stereofonní zóny, 7 hudebních kanálů, DVD, USB, Mp3, AM / FM tuner, Bluetooth, vstupy TV, SAT, AUX, IR ovládání ext. zdrojů, video vstupy a výstupy, plánovače, hodiny, teploměr, mute, standby, 4× 20 W stereo, 1 centrála na vše, 4 nástěnné ovládače s dotykovými barevnými LCD, 2 dálkové IR ovládače, aplikace pro smartphone

Vhodné pro: multiroom ozvučení rodinných domů, bytů, firem, wellness center i penzionů

271032 | JBG 203 multifunkční přehrávač s internetovým rá­diem

internetové rádio, přehrávač AAC/AAC+, Mp3, WMA, WAV a FLAC souborů z USB nebo ze sítě pomocí UPnP, DLNA a PlayTo, tunery FM s RDS, DAB, DAB+ s DLS, vstup AUX, plánovač, připojení do LAN přes ethernet nebo Wifi

Vhodné pro: ozvučení interiérů i exteriérů, restaurace, hotely, obchodní centra, doplnění rozhlasových ústředen a plošného ozvučení jako dlouhodobý zdroj podkresové hudby

Jak HiFi, domácí kino / zesilovače a centrály, multiroom fungují?

Každý reproduktor v reprosoustavě „umí“ zahrát jen určité pásmo kmitočtů, a tak je blbost např. na výškový reproduktor přivádět basy. Aby se toto nestávalo, používá se výhybka Domácí kino. Tady panuje docela slušný mýtus, že čím více pásem reprosoustava má, tím lépe. A tak jste nakonec reprobedny v supermarketu ohromeni počtem reproduktorů a říkáte si, to musí hrát suprově. Ale je to opravdu mýlka, celá řada „jenom“ dvoupásmových reprosoustav zahrají daleko lépe než reprosoustavy jenom na oko.

Dávno je pryč doba, kdy jsme reprosoustavy vystavovali na obdiv. Existuje velice kvalitní sortiment vestavných reproduktorů, které domácí kino nahradí skrytou, vestavnou formou. Jedná se o různé podhledové reproduktory postavené na kvalitních kevlarových membránách a bytelné konstrukci, která nakonec zajišťuje opravdu HiFi reprodukci. Tento typ ozvučení reprobedny je nyní hodně populární především u novostaveb rodinných domů a tak jsme pro Vás připravili pár zajímavých článků o tom, jak se to provádí.

Ve skříni reprosoustavy reprobedny dochází při provozu ke vzniku stojatého vlnění, kdy vzduch uvnitř ozvučnice kmitá vybuzen membránou basového reproduktoru na kmitočtech, které jsou určeny vnitřními rozměry ozvučnice. Tento nedostatek výrobci omezují tzv. tlumením, např. Dexon nabízí tento tlumící materiál.

Důležitou součástí je zadní svorkovnice. Říká totiž, jak se dá reprosoustava napojit na budící systém – zesilovač. reprobedny Obvykle tam máme dvě svorky, ale někdy čtyři. Proč? S tím souvisí další, často pokládaná, otázka: Co je to Bi-wiring a Bi-ampling? Bi-wiring = reprosoustavu domácí kino, připojíme na jeden zesilovač, jedním párem vodičů „tečou“ výšky, druhým basy. Bi-ampling= reprosoustavu připojíme na dva zesilovače, jedním párem vodičů „tečou“ výšky z „výškového“ zesilovače, druhým „tečou“ basy z „basového“ zesilovače.

Kategorie hifi, domácí kino řeší problematiku HiFi ozvučení rodinného domu (koupelna, terasa, pokoje) nebo bytu, kde použijeme řadu reproduktorů, reprobeden, reproboxů, reprosoustav i subwooferů, např. pro hudbu, řeč a domácí kino. Částečně také ozvučení firemních a administrativních prostor či dokonce ozvučení zasedací místnosti, pokud je řešeno Hifi reprosoustavami.

Jaké jsou výhody vestavného pokojového ozvučení? Nic není vidět; nic nepřekáží; není riziko pádu reprosoustavy ze stojanu; reproduktory jsou sladěny s interiérem a třeba přetřeny stejně jako jsou stěny; hraje to opravdu výborně; skrytá kabeláž; nižší pořizovací náklady; možnost ozvučit takto více pokojů najednou; možnost lokálně regulovat hlasitosti v pokojích. Reprobedny.

Reprosoustava reprobedna má mít vyšší impedanci, než je minimální udávaná u zesilovače. Takže, když na zesilovači je napsáno 8 Ω, reprosoustava musí mít 8 Ω nebo 16 Ω. V praxi se objevuje řešení, a u Dexonu taky, kdy impedance reprosoustav je 6 Ohmů. A skutečně 6 Ohmů můžete v klidu zapojit na 4 ohmový zesilovač a nic se nestane. Ale pozor! domácí kino Pořád se bavíme o domácím kinu a hifi. V profi branži to neplatí!

Fyzika je jediná. Ano čím více nerovnoběžných stran, tím menší stojaté vlnění a tím menší tedy ono dunění reprosoustavy domácí kina. Ale když se reprosoustava vytlumí pečlivě, jako to dělá i Dexon, stojaté vlnění reprobedny bude minimální.

Pokud máte klasickou obrazovkovou TV (CRT), a reprosoustava bude umístěna do 1,5 od obrazovky, potřebujete aby stínění bylo provedeno, a obvykle i bývá, především u centrálních reprobeden reprosoustav. Bude-li vše ok, na obrazovce nebudou vznikat barevné fleky. Pokud máte ale již moderní televizor s LCD nebo plazmovou či o-LED obrazovkou, zde je princip jiný a tak stínění nepotřebujete. Domácí kino.

Subwoofer domácího kina se snažíme umístit někde do rohu místnosti, protože tam prostě bude hrát nejlépe (opět blíže zajímavá kniha Reproduktory a reprosoustavy). Samozřejmě se také snažíme ho skrýt a schovat nastavovací prvky, např. proti dětem. To je také důvod proč kvalitní subwoofer, podobně jako je Dexon SUB 300A je má umístěné zezadu skříně reprobedny.

Skříň ozvučnice by měla mít tuhou, robustní konstrukci, a to nejen proto, aby bez úhony snesla transport, ale především proto, aby stěny při reprodukci nekmitaly a nestávaly se samy zdrojem pazvuků a drnčení. Proto se skříně uvnitř opatřují výztuhami v podobě příček, vzpěr nebo žeber na stěnách reprobedny a staví se podobně jako naše Dexon Allegro série z tuhých materiálů – desek DTD a MDF. Skříň by měla být vyrobena beze spár – pozor na spáry mezi stěnami, na konektory a na některé druhy reproduktorů. Domácí kino. Na této finese, především u aktivních reprosoustav a subwooferů, poznáte kvalitu výroby.

Řečnická otázka – kam s ním? Krásně to je vidět v této Kategorii. Je na Vás, co bude méně vadit, zda reprosoustavu reprobednu sloupovou necháme na nožkách, satelitní domácí kino dáme na stojan, nebo na kloubový držák…Je pravdou, že zatímco jednomu to reprobedny v pracovně na stole překáží, tak děti to zase rádi shazují ze stojanů…