HiFi, domácí kino Reprosoustavy sloupové Reprosoustavy satelitní Reprosoustavy centrální Reprosoustavy - sady 5.1 Reproduktory pro vestavbu do stěn a stropů Subwoofery Moduly zesilovačů Zesilovače a centrály, multiroom Přepínače a regulátory hlasitosti Stojany, držáky, nožky Kabeláž Profesionální technika Plošné, instal. ozvučení Reproduktory Konstrukční materiál Multiroom ozvučení

HiFi, domácí kino / Stojany, držáky, nožky

12 438 | Kloubový držák profesionální #2

hliníkový, černý, nosnost 25 kg, natočení ve dvou směrech

Vhodné pro: instalaci menších HiFi i profesionálních reprosoustav na stěnu

12 441 | SUB 810A instalační konzola

ocelový plech tl. 2,5 mm, bílý komaxit, strany 210×340 + 210×135 mm, 6 otvorů pro instalační šrouby Ø 7 mm

Vhodné pro: zavěšování subwooferu SUB 810A na stěnu ve svislé poloze nebo strop ve vodorovné poloze

15 226 | Stojan Hifi 700 mm dřevěný černý

celodřevěné provedení, MDF + DTD, 239×249×680 mm, protiskluzné nožičky, moderní vzhled

Vhodné pro: instalace regálových a satelitních reprosoustav, Largo 70

15 225 | Stojan Hifi 700 mm dřevěný hnědočerný

12 346 | Nožka odhmotňovací chrom nízká

Ø 25×22 mm, stavitelná

Vhodné pro: zamezení pronikání vibrací do podlahy

12 342 | Nožka odhmotňovací mosaz nízká

Ø 25×22 mm, stavitelná

Jak HiFi, domácí kino / stojany, držáky, nožky fungují?

Řečnická otázka – kam s ním? Krásně to je vidět v této Kategorii. Je na Vás, co bude méně vadit, zda reprosoustavu reprobednu sloupovou necháme na nožkách, satelitní domácí kino dáme na stojan, nebo na kloubový držák…Je pravdou, že zatímco jednomu to reprobedny v pracovně na stole překáží, tak děti to zase rádi shazují ze stojanů…

Vyhrává černá kombinace. Praktická, neunavující. A vždy hezká a hlavně – univerzální k jakémukoliv nábytku. Co tím chtěl básník říci? Že když budete vybírat reprosoustavy v barvě nějakého dřeva, na 99% to v obchodě bude vypadat jinak než u Vás doma reprobedny, a tak nakonec reprosoustavy s Vašim interiérem ladit nebudou. domácí kino, To je jeden z mnoha důvodů, proč i naše reprosoustavy Dexon Allegro oblékáme do černého hábitu.

Frekvenční rozsah – udává od jak nízkých po jak vysoké frekvence bude „bedýnka“ hrát. Nutno brát ale v potaz toleranční pásmo, které bývá obvykle 6 nebo 10 dB. Citlivost – jednoduše kolik to „žere“ a jak hlasitě to hraje. Tedy účinnost. Podle citlivosti si uděláme obrázek o tom, jak hlasitě to bude na jednotku přivedeného výkonu hrát. Každé 3 dB rozdílu znamenají dvojnásobek výkonu. Zkreslení THD – udává, jak moc reprodukovaná sinusovka bude zdeformovaná, Domácí kino. Zkreslení IMD – udává, jak moc ze dvou přivedených sinusovek se ozve více sinusovek. Dělící frekvence – udává, místo, kde basový reproduktor už přestává hrát díky výhybce basy a výškový už začíná hrát výšky. Rozměry – měly by se udávat včetně všech výstupků. Asi není třeba dále rozebírat. Hmotnost – čím těžší tím lepší! Ukazuje to na poctivou mechanickou konstrukci nejenom samotné skříně, ale také použitých reproduktorů.

Bassreflex ano nebo ne? Tento „výfuk“, jak někteří laici říkají, nemusí ještě vůbec nic napovídat. Prostě někdy třeba je, někdy ne. Jenom základně prozradím, že si tímto bassreflexovým nátrubkem reprobedny, jak se to správně nazývá, pomáháme s reprodukcí basů. A celé to je hodně závislé na tom, jak se to naladí. Raději poslouchejte, než pátrejte po kouzelné díře na basy.

Při listování mnohými časopisy na našem trhu se vždy pobavím. Tu a tam na mně koukají úzké reprosoustavy s reproduktory sotva 3“ a prodejce se pyšní v pohodě tím, že hrají už od 30 Hz. Myslíte že to je možné? Není. Jak už jsem řekl. Fyzika je jediná. Mimochodem, abyste mohli „hrát“ od 30 Hz, potřebujete min. membránu o nominálním průměru 10“. Takže tyto úzké sety domácí kino, reprobedny nezachrání ani malinký subwoofer.

Každý reproduktor v reprosoustavě „umí“ zahrát jen určité pásmo kmitočtů, a tak je blbost např. na výškový reproduktor přivádět basy. Aby se toto nestávalo, používá se výhybka Domácí kino. Tady panuje docela slušný mýtus, že čím více pásem reprosoustava má, tím lépe. A tak jste nakonec reprobedny v supermarketu ohromeni počtem reproduktorů a říkáte si, to musí hrát suprově. Ale je to opravdu mýlka, celá řada „jenom“ dvoupásmových reprosoustav zahrají daleko lépe než reprosoustavy jenom na oko.

Mnohé reprosoustavy reprobedny nabízíme také jako hotové, cenově zvýhodněné sestavy, např. jako reproduktory 5.1. Celý sortiment doplňuje řada uchycovacích prvků, domácí kino, repro stojanů, nožek a držáků. Sekce nezahrnuje zesilovače – receivery pro hifi, tímto sortimentem se bohužel nezabýváme. Reprobeden.

Skříň ozvučnice by měla mít tuhou, robustní konstrukci, a to nejen proto, aby bez úhony snesla transport, ale především proto, aby stěny při reprodukci nekmitaly a nestávaly se samy zdrojem pazvuků a drnčení. Proto se skříně uvnitř opatřují výztuhami v podobě příček, vzpěr nebo žeber na stěnách reprobedny a staví se podobně jako naše Dexon Allegro série z tuhých materiálů – desek DTD a MDF. Skříň by měla být vyrobena beze spár – pozor na spáry mezi stěnami, na konektory a na některé druhy reproduktorů. Domácí kino. Na této finese, především u aktivních reprosoustav a subwooferů, poznáte kvalitu výroby.

Výkon byste měli posuzovat jedině v hodnotách RMS. Žádný MAX, žádný sinus, žádný p.m.p.o. z vietnamské tržnice! Jedině RMS má svůj standard (IEC 268–5) a všichni výrobci musí měření touto metodou dodržovat, takže máme alespoň nějakou jistotu reprobedny, že se dopátráme objektivní a srovnatelné hodnoty. I Dexon Allegro jsou měřeny v Rms. Výkon nám udává, kolik energie do reprosoustavy můžeme přivést, abychom ji nezničili. Takže klasická poučka praví, že když mám zesilovač 100 W, reprosoustavy by měly mít 100 W rms a více. To je sice pravda, ale v praxi nebude zesilovač zcela jistě pouštět naplno, atak si na 100 W zesilovač klidně můžete dovolit 60 W reprosoustavu. Musíte být ale „normální“ a poslouchat. Nedovolit reprosoustavám zkreslovat a přebuzovat je.

Pokud máte klasickou obrazovkovou TV (CRT), a reprosoustava bude umístěna do 1,5 od obrazovky, potřebujete aby stínění bylo provedeno, a obvykle i bývá, především u centrálních reprobeden reprosoustav. Bude-li vše ok, na obrazovce nebudou vznikat barevné fleky. Pokud máte ale již moderní televizor s LCD nebo plazmovou či o-LED obrazovkou, zde je princip jiný a tak stínění nepotřebujete. Domácí kino.

Dávno je pryč doba, kdy jsme reprosoustavy vystavovali na obdiv. Existuje velice kvalitní sortiment vestavných reproduktorů, které domácí kino nahradí skrytou, vestavnou formou. Jedná se o různé podhledové reproduktory postavené na kvalitních kevlarových membránách a bytelné konstrukci, která nakonec zajišťuje opravdu HiFi reprodukci. Tento typ ozvučení reprobedny je nyní hodně populární především u novostaveb rodinných domů a tak jsme pro Vás připravili pár zajímavých článků o tom, jak se to provádí.

Po malých reprosoustavách nečekejte zázračný zvuk a to především na basech, kde se objem reprosoustavy reprobedny uplatňuje nejvíce. Také přihlédněte k hmotnosti skříně (pozor nezaměňujte čistou a hrubou hmotnost, což výrobci rádi dělají), která napoví, jak pečlivě výrobce vyráběl…

Ozvučení většího sportovního areálu

Větším sportovním areálem rozumíme rozlehlejší hřiště s tribunou. Toto ozvučení může být zkombinováno s…