Ladění bezdrátových mikrofonů Dexon je snadné. Mají dobrou vychytávku – mikrofon a přijímač komunikují obousměrně, takže se naladí zcela automaticky. A to není všechno. Umí omezit zpětnou vazbu.

HiFi, domácí kino Reprosoustavy sloupové Reprosoustavy satelitní Reprosoustavy centrální Reprosoustavy - sady 5.1 Reproduktory pro vestavbu do stěn a stropů Subwoofery Moduly zesilovačů Zesilovače a centrály, multiroom Přepínače a regulátory hlasitosti Stojany, držáky, nožky Kabeláž Profesionální technika Plošné, instal. ozvučení Reproduktory Konstrukční materiál Multiroom ozvučení

HiFi, domácí kino / Reprosoustavy centrální

08 101 | Largo 120 centrální hifi reprosoustava

2 pásmová, regálová, satelitní, 5,25″; bas. rep., 1″, výškový rep., 50 / 110 W, 90 dB, 50 – 20 000 Hz

Vhodné pro: ozvučení obývacího pokoje, hifi, domácí kino

08 104 | Largo 130 + Largo 70 + Largo 120 + SUB 1200A sestava domácího kina 5.1

2× 80 / 150 W přední sloupové reprosoustavy + 2× 35 / 80 W zadní regálové reprosoustavy + 500 W aktivní subwoofer, 26 – 20 000 Hz

08 103 | Largo 70 + Largo 120 + SUB 1200A sestava domácího kina 5.1

2× 35 / 80 W přední regálové reprosoustavy + 2× 35 / 80 W zadní regálové reprosoustavy + 500 W aktivní subwoofer, 26 – 20 000 Hz

Jak HiFi, domácí kino / reprosoustavy centrální fungují?

Vyhrává černá kombinace. Praktická, neunavující. A vždy hezká a hlavně – univerzální k jakémukoliv nábytku. Co tím chtěl básník říci? Že když budete vybírat reprosoustavy v barvě nějakého dřeva, na 99% to v obchodě bude vypadat jinak než u Vás doma reprobedny, a tak nakonec reprosoustavy s Vašim interiérem ladit nebudou. domácí kino, To je jeden z mnoha důvodů, proč i naše reprosoustavy Dexon Allegro oblékáme do černého hábitu.

Pokud máte klasickou obrazovkovou TV (CRT), a reprosoustava bude umístěna do 1,5 od obrazovky, potřebujete aby stínění bylo provedeno, a obvykle i bývá, především u centrálních reprobeden reprosoustav. Bude-li vše ok, na obrazovce nebudou vznikat barevné fleky. Pokud máte ale již moderní televizor s LCD nebo plazmovou či o-LED obrazovkou, zde je princip jiný a tak stínění nepotřebujete. Domácí kino.

Po malých reprosoustavách nečekejte zázračný zvuk a to především na basech, kde se objem reprosoustavy reprobedny uplatňuje nejvíce. Také přihlédněte k hmotnosti skříně (pozor nezaměňujte čistou a hrubou hmotnost, což výrobci rádi dělají), která napoví, jak pečlivě výrobce vyráběl…

Frekvenční rozsah – udává od jak nízkých po jak vysoké frekvence bude „bedýnka“ hrát. Nutno brát ale v potaz toleranční pásmo, které bývá obvykle 6 nebo 10 dB. Citlivost – jednoduše kolik to „žere“ a jak hlasitě to hraje. Tedy účinnost. Podle citlivosti si uděláme obrázek o tom, jak hlasitě to bude na jednotku přivedeného výkonu hrát. Každé 3 dB rozdílu znamenají dvojnásobek výkonu. Zkreslení THD – udává, jak moc reprodukovaná sinusovka bude zdeformovaná, Domácí kino. Zkreslení IMD – udává, jak moc ze dvou přivedených sinusovek se ozve více sinusovek. Dělící frekvence – udává, místo, kde basový reproduktor už přestává hrát díky výhybce basy a výškový už začíná hrát výšky. Rozměry – měly by se udávat včetně všech výstupků. Asi není třeba dále rozebírat. Hmotnost – čím těžší tím lepší! Ukazuje to na poctivou mechanickou konstrukci nejenom samotné skříně, ale také použitých reproduktorů.

„Nekupovat hotové sety za málo peněz“ je druhá poznámka. Proč? Protože výrobní hodnota je nějaká a kvalita tomu vždy odpovídá. Nenechte se oslepit „stříbrným“ vzhledem, zamyslete se, reprobedny nechte si poradit, třeba v naší poradně a raději kupte reprosoustavy a buzení (receiver) zvlášť. Bude to sice dražší, ale zato kvalitnější. Domácí kino.

Dávno je pryč doba, kdy jsme reprosoustavy vystavovali na obdiv. Existuje velice kvalitní sortiment vestavných reproduktorů, které domácí kino nahradí skrytou, vestavnou formou. Jedná se o různé podhledové reproduktory postavené na kvalitních kevlarových membránách a bytelné konstrukci, která nakonec zajišťuje opravdu HiFi reprodukci. Tento typ ozvučení reprobedny je nyní hodně populární především u novostaveb rodinných domů a tak jsme pro Vás připravili pár zajímavých článků o tom, jak se to provádí.

Výkon byste měli posuzovat jedině v hodnotách RMS. Žádný MAX, žádný sinus, žádný p.m.p.o. z vietnamské tržnice! Jedině RMS má svůj standard (IEC 268–5) a všichni výrobci musí měření touto metodou dodržovat, takže máme alespoň nějakou jistotu reprobedny, že se dopátráme objektivní a srovnatelné hodnoty. I Dexon Allegro jsou měřeny v Rms. Výkon nám udává, kolik energie do reprosoustavy můžeme přivést, abychom ji nezničili. Takže klasická poučka praví, že když mám zesilovač 100 W, reprosoustavy by měly mít 100 W rms a více. To je sice pravda, ale v praxi nebude zesilovač zcela jistě pouštět naplno, atak si na 100 W zesilovač klidně můžete dovolit 60 W reprosoustavu. Musíte být ale „normální“ a poslouchat. Nedovolit reprosoustavám zkreslovat a přebuzovat je.

Důležitou součástí je zadní svorkovnice. Říká totiž, jak se dá reprosoustava napojit na budící systém – zesilovač. reprobedny Obvykle tam máme dvě svorky, ale někdy čtyři. Proč? S tím souvisí další, často pokládaná, otázka: Co je to Bi-wiring a Bi-ampling? Bi-wiring = reprosoustavu domácí kino, připojíme na jeden zesilovač, jedním párem vodičů „tečou“ výšky, druhým basy. Bi-ampling= reprosoustavu připojíme na dva zesilovače, jedním párem vodičů „tečou“ výšky z „výškového“ zesilovače, druhým „tečou“ basy z „basového“ zesilovače.

Kabely a konektory naleznete v sekci konstrukční materiál, kde také naleznete kompletně vše pro vlastní stavbu reprosoustav a reprobeden. Samostatné reproduktory mají svou vlastní kategorii. domácí kino. Novinkou je skryté HiFi ozvučení interiérů, tyto reprobedny reproduktory naleznete v sekci Plošné ozvučení – podhledové reproduktory.

Kromě samotné konstrukce skříně, mají největší vliv na kvalitu reprosoustavy použité reproduktory. Domácí kino. To je velké téma a tak zájemcům doporučujeme článek o reproduktorech anebo velice zajímavou knihu Reproduktory a reprosoustavy.

Při listování mnohými časopisy na našem trhu se vždy pobavím. Tu a tam na mně koukají úzké reprosoustavy s reproduktory sotva 3“ a prodejce se pyšní v pohodě tím, že hrají už od 30 Hz. Myslíte že to je možné? Není. Jak už jsem řekl. Fyzika je jediná. Mimochodem, abyste mohli „hrát“ od 30 Hz, potřebujete min. membránu o nominálním průměru 10“. Takže tyto úzké sety domácí kino, reprobedny nezachrání ani malinký subwoofer.

Každý reproduktor v reprosoustavě „umí“ zahrát jen určité pásmo kmitočtů, a tak je blbost např. na výškový reproduktor přivádět basy. Aby se toto nestávalo, používá se výhybka Domácí kino. Tady panuje docela slušný mýtus, že čím více pásem reprosoustava má, tím lépe. A tak jste nakonec reprobedny v supermarketu ohromeni počtem reproduktorů a říkáte si, to musí hrát suprově. Ale je to opravdu mýlka, celá řada „jenom“ dvoupásmových reprosoustav zahrají daleko lépe než reprosoustavy jenom na oko.

Reprosoustava reprobedna má mít vyšší impedanci, než je minimální udávaná u zesilovače. Takže, když na zesilovači je napsáno 8 Ω, reprosoustava musí mít 8 Ω nebo 16 Ω. V praxi se objevuje řešení, a u Dexonu taky, kdy impedance reprosoustav je 6 Ohmů. A skutečně 6 Ohmů můžete v klidu zapojit na 4 ohmový zesilovač a nic se nestane. Ale pozor! domácí kino Pořád se bavíme o domácím kinu a hifi. V profi branži to neplatí!

Ozvučení škol plošné i lokální

Ozvučení škol lze rozdělit na plošné (učebny, chodby, kanceláře atd) a lokální (obvykle ozvučení tělocvičny nebo hřiště).