Pro přehrávání nejenom internetových rádií je Dexon JBG 203. Umí internetová rádia, přijímá FM, DAB+, přehrává audio soubory z USB nebo z LAN pomocí UPnP, DLNA a PlayTo, obsahuje vstup AUX a plánovač.

402 Nyní už vybíráme bezdrátový mikrofon

Přístupy prodejců k bezdrátovým mikrofonům jsou různé. U dexonu k tomu přistupujeme tak, že zákazníkovi nabízíme zcela kompletní sadu bezdrátového mikrofonu, zákazník ví, co sada všechno obsahuje a zná konečnou cenu. Je ale s podivem, kolik jiných prodejců naláká zákazníka na nízkou cenu, a ten je potom překvapen, že musí vybírat ještě vysílače, nabíječku atd. A rázem je cena o mnoho vyšší. Navíc zákazník se v problematice nevyzná a proto se nezřídka objevují případy, kdy si sadu poskládal chybně a následně ho čekají další výdaje za poštovné. Silně mi to připomíná nákup u cestovních kanceláří. Jaký z toho plyne závěr? Vždy se pořádně ubezpečit, nejlépe formou telefonické konzultace, o tom, čemu cena odpovídá a co daná sada bezdrátového mikrofonu vlastně obsahuje.

Máme-li představu, jaký mikrofon chceme, pro jaký účel, zda do ruky, na klopu nebo např. náhlavní pro řečnické a školící účely, položme si otázku, zda nebude bezdrátových mikrofonů fungovat několik vedle sebe. A to nejenom v přítomném čase, ale i v budoucnu.

Tento případný fakt totiž říká, že by bylo vhodné, aby se mikrofon uměl přelaďovat. Funguje-li několik bezdrátových mikrofonů vedle sebe, každý musí běžet na jiné frekvenci. To zajistíme dvěma způsoby.

1. druhý mikrofon musíme pořídit na jiné pevné frekvenci a toto sdělíme u objednávky
  2. pořídíme mikrofony, které můžeme přelaďovat , a každý nastavíme na jinou frekvenci.

Zatímco mikrofony s pěvně nastavenou frekvencí patří mezi ty levnější, tak mikrofony s možností ladění patří k těm dražším. Je jasné, že čím více přeladitelný mikrofon bude mít kanálů, tím větší bude jeho variabilita použití. A co víc, tyto přeladitelné mikrofony bývají navíc mnohdy velmi kvalitně vybaveny a také mnohdy s kvalitním zvukem. Ale o tom později.

Poslední záležitost, na kterou se uživatelé často ptají, se týká povolení používat toto rádiové zařízení, kterým bezdrátový mikrofon je. Pro výrobce platí tzv. Ohlašovací povinnost, což zjednodušeně znamená, že výrobce musí Českému telekomunikačnímu úřadu dokázat a oznámit svůj výrobek a sám posoudit, zda jeho provoz je pokryt tzv. Všeobecným povolením. Pokud tak mikrofon u ČTÚ nenaleznete, nebo jej Všeobecné povolení nepokrývá, je jasné, jak výrobce k této povinnosti přistupuje a doporučuji tuto značku nepořizovat.

Ozvučení menších prodejen I

Ozvučení prodejen můžeme řešit dvojím způsobem, který závisí na tom, zda ozvučení má být hlasité, nebo…