Ozvučit místnost pomocí Dexon MRP xxxx je snadné. V jednom zařízení velikosti vypínače osvětlení naleznete přehrávač Mp3 z USB a SD, zesilovač, rádio, Bluetooth, WiFi a streamování z internetu i LAN.

HiFi, domácí kino Reprosoustavy sloupové Reprosoustavy satelitní Reprosoustavy centrální Reprosoustavy - sady 5.1 Reproduktory pro vestavbu do stěn a stropů Subwoofery Moduly zesilovačů Zesilovače a centrály, multiroom Přepínače a regulátory hlasitosti Stojany, držáky, nožky Kabeláž Profesionální technika Plošné, instal. ozvučení Reproduktory Konstrukční materiál Multiroom ozvučení

HiFi, domácí kino / Kabeláž

název zboží, kat. č.

121032 | Banánek pozlacený

kolík Ø 3,8 mm, max. vnější rozměr Ø 11×47,5 mm

Vhodné pro: připojení hifi reprosoustav

121054 | Terminál banánek 2× ona na stěnu

pro napojení reprosoustav a zesilovače na kabelový rozvod ve stěně, rámeček 82×82×7 mm, kompatibilní s rámečky ABB Tango

Vhodné pro: domácí, bytové rozvody Hifi

121056 | Terminál banánek 4× ona na stěnu

pro napojení reprosoustav a zesilovače na kabelový rozvod ve stěně, rámeček 65×67×29 mm, kompatibilní s rámečky ABB Tango

Vhodné pro: domácí, bytové rozvody Hifi

12 962 | Reproduktorová dvoulinka 2×1,5 mm²

OCC, průhledná PVC izolace, označení

12 963 | Reproduktorová dvoulinka 2×2,5 mm²

OCC, průhledná PVC izolace, označení

12 964 | Reproduktorová dvoulinka 2×4 mm²

OCC, průhledná PVC izolace, označení

Jak HiFi, domácí kino / kabeláž fungují?

Reprosoustava reprobedna má mít vyšší impedanci, než je minimální udávaná u zesilovače. Takže, když na zesilovači je napsáno 8 Ω, reprosoustava musí mít 8 Ω nebo 16 Ω. V praxi se objevuje řešení, a u Dexonu taky, kdy impedance reprosoustav je 6 Ohmů. A skutečně 6 Ohmů můžete v klidu zapojit na 4 ohmový zesilovač a nic se nestane. Ale pozor! domácí kino Pořád se bavíme o domácím kinu a hifi. V profi branži to neplatí!

Důležitou součástí je zadní svorkovnice. Říká totiž, jak se dá reprosoustava napojit na budící systém – zesilovač. reprobedny Obvykle tam máme dvě svorky, ale někdy čtyři. Proč? S tím souvisí další, často pokládaná, otázka: Co je to Bi-wiring a Bi-ampling? Bi-wiring = reprosoustavu domácí kino, připojíme na jeden zesilovač, jedním párem vodičů „tečou“ výšky, druhým basy. Bi-ampling= reprosoustavu připojíme na dva zesilovače, jedním párem vodičů „tečou“ výšky z „výškového“ zesilovače, druhým „tečou“ basy z „basového“ zesilovače.

Každý reproduktor v reprosoustavě „umí“ zahrát jen určité pásmo kmitočtů, a tak je blbost např. na výškový reproduktor přivádět basy. Aby se toto nestávalo, používá se výhybka Domácí kino. Tady panuje docela slušný mýtus, že čím více pásem reprosoustava má, tím lépe. A tak jste nakonec reprobedny v supermarketu ohromeni počtem reproduktorů a říkáte si, to musí hrát suprově. Ale je to opravdu mýlka, celá řada „jenom“ dvoupásmových reprosoustav zahrají daleko lépe než reprosoustavy jenom na oko.

Subwoofer domácího kina se snažíme umístit někde do rohu místnosti, protože tam prostě bude hrát nejlépe (opět blíže zajímavá kniha Reproduktory a reprosoustavy). Samozřejmě se také snažíme ho skrýt a schovat nastavovací prvky, např. proti dětem. To je také důvod proč kvalitní subwoofer, podobně jako je Dexon SUB 300A je má umístěné zezadu skříně reprobedny.

Fyzika je jediná. Ano čím více nerovnoběžných stran, tím menší stojaté vlnění a tím menší tedy ono dunění reprosoustavy domácí kina. Ale když se reprosoustava vytlumí pečlivě, jako to dělá i Dexon, stojaté vlnění reprobedny bude minimální.

Jaké jsou výhody vestavného pokojového ozvučení? Nic není vidět; nic nepřekáží; není riziko pádu reprosoustavy ze stojanu; reproduktory jsou sladěny s interiérem a třeba přetřeny stejně jako jsou stěny; hraje to opravdu výborně; skrytá kabeláž; nižší pořizovací náklady; možnost ozvučit takto více pokojů najednou; možnost lokálně regulovat hlasitosti v pokojích. Reprobedny.

Vyhrává černá kombinace. Praktická, neunavující. A vždy hezká a hlavně – univerzální k jakémukoliv nábytku. Co tím chtěl básník říci? Že když budete vybírat reprosoustavy v barvě nějakého dřeva, na 99% to v obchodě bude vypadat jinak než u Vás doma reprobedny, a tak nakonec reprosoustavy s Vašim interiérem ladit nebudou. domácí kino, To je jeden z mnoha důvodů, proč i naše reprosoustavy Dexon Allegro oblékáme do černého hábitu.

Víte kdo je největším nepřítelem reprosoustav v obýváku reprobedny? Manželka a děti. Zatímco manželka, chudák, bude poletovat a utírat z nich prach, dítka nebudou šetřit své všetečné prstíky a propichovat membrány. Proto přizvěte k výběru reprosoustav i manželku, ať se dopředu dohodnete, co se i jí bude líbit, pánové.

Frekvenční rozsah – udává od jak nízkých po jak vysoké frekvence bude „bedýnka“ hrát. Nutno brát ale v potaz toleranční pásmo, které bývá obvykle 6 nebo 10 dB. Citlivost – jednoduše kolik to „žere“ a jak hlasitě to hraje. Tedy účinnost. Podle citlivosti si uděláme obrázek o tom, jak hlasitě to bude na jednotku přivedeného výkonu hrát. Každé 3 dB rozdílu znamenají dvojnásobek výkonu. Zkreslení THD – udává, jak moc reprodukovaná sinusovka bude zdeformovaná, Domácí kino. Zkreslení IMD – udává, jak moc ze dvou přivedených sinusovek se ozve více sinusovek. Dělící frekvence – udává, místo, kde basový reproduktor už přestává hrát díky výhybce basy a výškový už začíná hrát výšky. Rozměry – měly by se udávat včetně všech výstupků. Asi není třeba dále rozebírat. Hmotnost – čím těžší tím lepší! Ukazuje to na poctivou mechanickou konstrukci nejenom samotné skříně, ale také použitých reproduktorů.

Skříň ozvučnice by měla mít tuhou, robustní konstrukci, a to nejen proto, aby bez úhony snesla transport, ale především proto, aby stěny při reprodukci nekmitaly a nestávaly se samy zdrojem pazvuků a drnčení. Proto se skříně uvnitř opatřují výztuhami v podobě příček, vzpěr nebo žeber na stěnách reprobedny a staví se podobně jako naše Dexon Allegro série z tuhých materiálů – desek DTD a MDF. Skříň by měla být vyrobena beze spár – pozor na spáry mezi stěnami, na konektory a na některé druhy reproduktorů. Domácí kino. Na této finese, především u aktivních reprosoustav a subwooferů, poznáte kvalitu výroby.

Pokud máte klasickou obrazovkovou TV (CRT), a reprosoustava bude umístěna do 1,5 od obrazovky, potřebujete aby stínění bylo provedeno, a obvykle i bývá, především u centrálních reprobeden reprosoustav. Bude-li vše ok, na obrazovce nebudou vznikat barevné fleky. Pokud máte ale již moderní televizor s LCD nebo plazmovou či o-LED obrazovkou, zde je princip jiný a tak stínění nepotřebujete. Domácí kino.

Mnohé reprosoustavy reprobedny nabízíme také jako hotové, cenově zvýhodněné sestavy, např. jako reproduktory 5.1. Celý sortiment doplňuje řada uchycovacích prvků, domácí kino, repro stojanů, nožek a držáků. Sekce nezahrnuje zesilovače – receivery pro hifi, tímto sortimentem se bohužel nezabýváme. Reprobeden.

Ve skříni reprosoustavy reprobedny dochází při provozu ke vzniku stojatého vlnění, kdy vzduch uvnitř ozvučnice kmitá vybuzen membránou basového reproduktoru na kmitočtech, které jsou určeny vnitřními rozměry ozvučnice. Tento nedostatek výrobci omezují tzv. tlumením, např. Dexon nabízí tento tlumící materiál.

Ozvučení benzinového čerpadla

Ozvučení benzínového čerpadla provádíme pomocí rozhlasové ústředny…