Výkon byste měli posuzovat jedině v hodnotách RMS nebo AES. Žádný MAX, žádný sinus, žádný p.m.p.o. z vietnamské tržnice!

202 Aktivní nebo pasivní?

První rozhodnutí, které musíte učinit, bude, zda pořídit kombinaci pasivní reprosoustava + zesilovač anebo místo toho kompaktní aktivní reprosoustavu. Na internetu a v různých průvodcích najdete docela pěkná konstatování faktů, co je co, jak to funguje, ale nikdo nějak nechce prozradit ona úskalí a především výhody a nevýhody pro praxi.

Jednoznačně musím říci, že kombinace dobrá pasivní reprosoustava, např. Dexon BC 1200 + kvalitní zesilovač, např. Dexon DAC xxxx bude vždycky hrát lépe, než kompaktní aktivní reprosoustava. Má to ale své nevýhody a těmi jsou vyšší pořizovací náklady a nutnost zapojovat a převážet docela dost kil.

A tady pozor, jeden z jiných seriálů je věnován zesilovačům. Nenechejte se napálit zesilovači, které jsou až podezřele lehké, a které by se Vám tak hodily do tohoto „pasivního“ krámu.

Co řešení kompaktní – aktivní reprosoustava? Zatímco pasivní řešení je „průhlednější“ a snáze poznáme, zda je kvalitní nebo ne, u aktivek je to složitější. Nic není vidět a též do konstrukce nevidíme. A pravdou je, že se to aktivkama u nás jen hemží a tak se budete podivovat nad tím, proč u jednoho výrobce 250 W rms stojí 3 000,– a u jiného 8 000,–. Bohužel cena zde skutečně odráží konstrukci, takže levné opravdu nekupovat.

Ještě musím zmínit výhody toho aktivního řešení. Nižší cenu jste asi už postřehli, ale co je pro muzikanty a zvukaře doslova neocenitelné, je ona kompaktnost – prostě přijedu, postavím, nic téměř nezapojuji a za chvíli hraji. To u pasivního řešení se budete trápit mnohem déle.

Ozvučení rodinného domu a bytu

Rodinný dům patří k velmi nápaditým ozvučovacím záležitostem. My se nyní budeme věnovat ozvučení…