Asi víte, že citlivost reproduktoru je mnohem důležitější než jeho výkon. Navíc solidní výrobci ji udávají po hodinovém zahřátí reproduktoru, protože je pak nižší.

HiFi, domácí kino Reprosoustavy sloupové Reprosoustavy satelitní Reprosoustavy centrální Reprosoustavy - sady 5.1 Reproduktory pro vestavbu do stěn a stropů Subwoofery Moduly zesilovačů Zesilovače a centrály, multiroom Přepínače a regulátory hlasitosti Stojany, držáky, nožky Kabeláž Profesionální technika Plošné, instal. ozvučení Reproduktory Konstrukční materiál Multiroom ozvučení

HiFi, domácí kino / Reprosoustavy sloupové

název zboží, kat. č.

08 102 | Largo 130 sloupová hifi reprosoustava

2,5 pásmová, sloupová, 6,5″ bas. rep., 6,5″ středobas. rep., 1″ výškový rep., 80 / 150 W, 92 dB, 32 – 20 000 Hz

Vhodné pro: ozvučení obývacího pokoje, hifi, domácí kino

08 104 | Largo 130 + Largo 70 + Largo 120 + SUB 1200A sestava domácího kina 5.1

2× 80 / 150 W přední sloupové reprosoustavy + 2× 35 / 80 W zadní regálové reprosoustavy + 500 W aktivní subwoofer, 26 – 20 000 Hz, včetně stojanů

Jak HiFi, domácí kino / reprosoustavy sloupové fungují?

Frekvenční rozsah – udává od jak nízkých po jak vysoké frekvence bude „bedýnka“ hrát. Nutno brát ale v potaz toleranční pásmo, které bývá obvykle 6 nebo 10 dB. Citlivost – jednoduše kolik to „žere“ a jak hlasitě to hraje. Tedy účinnost. Podle citlivosti si uděláme obrázek o tom, jak hlasitě to bude na jednotku přivedeného výkonu hrát. Každé 3 dB rozdílu znamenají dvojnásobek výkonu. Zkreslení THD – udává, jak moc reprodukovaná sinusovka bude zdeformovaná, Domácí kino. Zkreslení IMD – udává, jak moc ze dvou přivedených sinusovek se ozve více sinusovek. Dělící frekvence – udává, místo, kde basový reproduktor už přestává hrát díky výhybce basy a výškový už začíná hrát výšky. Rozměry – měly by se udávat včetně všech výstupků. Asi není třeba dále rozebírat. Hmotnost – čím těžší tím lepší! Ukazuje to na poctivou mechanickou konstrukci nejenom samotné skříně, ale také použitých reproduktorů.

Subwoofer domácího kina se snažíme umístit někde do rohu místnosti, protože tam prostě bude hrát nejlépe (opět blíže zajímavá kniha Reproduktory a reprosoustavy). Samozřejmě se také snažíme ho skrýt a schovat nastavovací prvky, např. proti dětem. To je také důvod proč kvalitní subwoofer, podobně jako je Dexon SUB 300A je má umístěné zezadu skříně reprobedny.

Pokud máte klasickou obrazovkovou TV (CRT), a reprosoustava bude umístěna do 1,5 od obrazovky, potřebujete aby stínění bylo provedeno, a obvykle i bývá, především u centrálních reprobeden reprosoustav. Bude-li vše ok, na obrazovce nebudou vznikat barevné fleky. Pokud máte ale již moderní televizor s LCD nebo plazmovou či o-LED obrazovkou, zde je princip jiný a tak stínění nepotřebujete. Domácí kino.

Ve skříni reprosoustavy reprobedny dochází při provozu ke vzniku stojatého vlnění, kdy vzduch uvnitř ozvučnice kmitá vybuzen membránou basového reproduktoru na kmitočtech, které jsou určeny vnitřními rozměry ozvučnice. Tento nedostatek výrobci omezují tzv. tlumením, např. Dexon nabízí tento tlumící materiál.

Reprosoustava reprobedna má mít vyšší impedanci, než je minimální udávaná u zesilovače. Takže, když na zesilovači je napsáno 8 Ω, reprosoustava musí mít 8 Ω nebo 16 Ω. V praxi se objevuje řešení, a u Dexonu taky, kdy impedance reprosoustav je 6 Ohmů. A skutečně 6 Ohmů můžete v klidu zapojit na 4 ohmový zesilovač a nic se nestane. Ale pozor! domácí kino Pořád se bavíme o domácím kinu a hifi. V profi branži to neplatí!

Důležitou součástí je zadní svorkovnice. Říká totiž, jak se dá reprosoustava napojit na budící systém – zesilovač. reprobedny Obvykle tam máme dvě svorky, ale někdy čtyři. Proč? S tím souvisí další, často pokládaná, otázka: Co je to Bi-wiring a Bi-ampling? Bi-wiring = reprosoustavu domácí kino, připojíme na jeden zesilovač, jedním párem vodičů „tečou“ výšky, druhým basy. Bi-ampling= reprosoustavu připojíme na dva zesilovače, jedním párem vodičů „tečou“ výšky z „výškového“ zesilovače, druhým „tečou“ basy z „basového“ zesilovače.

Bassreflex ano nebo ne? Tento „výfuk“, jak někteří laici říkají, nemusí ještě vůbec nic napovídat. Prostě někdy třeba je, někdy ne. Jenom základně prozradím, že si tímto bassreflexovým nátrubkem reprobedny, jak se to správně nazývá, pomáháme s reprodukcí basů. A celé to je hodně závislé na tom, jak se to naladí. Raději poslouchejte, než pátrejte po kouzelné díře na basy.

Kategorie hifi, domácí kino řeší problematiku HiFi ozvučení rodinného domu (koupelna, terasa, pokoje) nebo bytu, kde použijeme řadu reproduktorů, reprobeden, reproboxů, reprosoustav i subwooferů, např. pro hudbu, řeč a domácí kino. Částečně také ozvučení firemních a administrativních prostor či dokonce ozvučení zasedací místnosti, pokud je řešeno Hifi reprosoustavami.

Kromě samotné konstrukce skříně, mají největší vliv na kvalitu reprosoustavy použité reproduktory. Domácí kino. To je velké téma a tak zájemcům doporučujeme článek o reproduktorech anebo velice zajímavou knihu Reproduktory a reprosoustavy.

Každý reproduktor v reprosoustavě „umí“ zahrát jen určité pásmo kmitočtů, a tak je blbost např. na výškový reproduktor přivádět basy. Aby se toto nestávalo, používá se výhybka Domácí kino. Tady panuje docela slušný mýtus, že čím více pásem reprosoustava má, tím lépe. A tak jste nakonec reprobedny v supermarketu ohromeni počtem reproduktorů a říkáte si, to musí hrát suprově. Ale je to opravdu mýlka, celá řada „jenom“ dvoupásmových reprosoustav zahrají daleko lépe než reprosoustavy jenom na oko.

Jaké jsou výhody vestavného pokojového ozvučení? Nic není vidět; nic nepřekáží; není riziko pádu reprosoustavy ze stojanu; reproduktory jsou sladěny s interiérem a třeba přetřeny stejně jako jsou stěny; hraje to opravdu výborně; skrytá kabeláž; nižší pořizovací náklady; možnost ozvučit takto více pokojů najednou; možnost lokálně regulovat hlasitosti v pokojích. Reprobedny.

Při listování mnohými časopisy na našem trhu se vždy pobavím. Tu a tam na mně koukají úzké reprosoustavy s reproduktory sotva 3“ a prodejce se pyšní v pohodě tím, že hrají už od 30 Hz. Myslíte že to je možné? Není. Jak už jsem řekl. Fyzika je jediná. Mimochodem, abyste mohli „hrát“ od 30 Hz, potřebujete min. membránu o nominálním průměru 10“. Takže tyto úzké sety domácí kino, reprobedny nezachrání ani malinký subwoofer.

Vybavení hudebních klubů a diskoték

Ozvučení klubu má svá specifika. Především ozvučovací systém musí být univerzální…