RP 124 přináší tu největší zvukovou kvalitu High-End formou stropního ozvučení.

HiFi, domácí kino Reprosoustavy sloupové Reprosoustavy satelitní Reprosoustavy centrální Reprosoustavy - sady 5.1 Reproduktory pro vestavbu do stěn a stropů Subwoofery Moduly zesilovačů Zesilovače a centrály, multiroom Přepínače a regulátory hlasitosti Stojany, držáky, nožky Kabeláž Profesionální technika Plošné, instal. ozvučení Reproduktory Konstrukční materiál Multiroom ozvučení

HiFi, domácí kino / Reprosoustavy - sady 5.1

08 104 | Largo 130 + Largo 70 + Largo 120 + SUB 1200A sestava domácího kina 5.1

2× 80 / 150 W přední sloupové reprosoustavy + 2× 35 / 80 W zadní regálové reprosoustavy + 500 W aktivní subwoofer, 26 – 20 000 Hz

Vhodné pro: ozvučení obývacího pokoje, hifi, domácí kino

08 103 | Largo 70 + Largo 120 + SUB 1200A sestava domácího kina 5.1

2× 35 / 80 W přední regálové reprosoustavy + 2× 35 / 80 W zadní regálové reprosoustavy + 500 W aktivní subwoofer, 26 – 20 000 Hz

Jak HiFi, domácí kino / reprosoustavy - sady 5.1 fungují?

No víte, je to jako naschvál, jakmile jsme na trh vyrukovali s různými „dřevěnými“ verzemi reprosoustav, ať už to byla verze kalvados nebo palisandr (vzpomeňme na tolik žádané reprosoustavy reprobedny Dexon domácí kino, Maestro a Dexon Moderato), ihned se strhla lavina, proč nemáme reprosoustavy prostě a jednoduše černé.

Víte kdo je největším nepřítelem reprosoustav v obýváku reprobedny? Manželka a děti. Zatímco manželka, chudák, bude poletovat a utírat z nich prach, dítka nebudou šetřit své všetečné prstíky a propichovat membrány. Proto přizvěte k výběru reprosoustav i manželku, ať se dopředu dohodnete, co se i jí bude líbit, pánové.

Každý reproduktor v reprosoustavě „umí“ zahrát jen určité pásmo kmitočtů, a tak je blbost např. na výškový reproduktor přivádět basy. Aby se toto nestávalo, používá se výhybka Domácí kino. Tady panuje docela slušný mýtus, že čím více pásem reprosoustava má, tím lépe. A tak jste nakonec reprobedny v supermarketu ohromeni počtem reproduktorů a říkáte si, to musí hrát suprově. Ale je to opravdu mýlka, celá řada „jenom“ dvoupásmových reprosoustav zahrají daleko lépe než reprosoustavy jenom na oko.

Dávno je pryč doba, kdy jsme reprosoustavy vystavovali na obdiv. Existuje velice kvalitní sortiment vestavných reproduktorů, které domácí kino nahradí skrytou, vestavnou formou. Jedná se o různé podhledové reproduktory postavené na kvalitních kevlarových membránách a bytelné konstrukci, která nakonec zajišťuje opravdu HiFi reprodukci. Tento typ ozvučení reprobedny je nyní hodně populární především u novostaveb rodinných domů a tak jsme pro Vás připravili pár zajímavých článků o tom, jak se to provádí.

Subwoofer domácího kina se snažíme umístit někde do rohu místnosti, protože tam prostě bude hrát nejlépe (opět blíže zajímavá kniha Reproduktory a reprosoustavy). Samozřejmě se také snažíme ho skrýt a schovat nastavovací prvky, např. proti dětem. To je také důvod proč kvalitní subwoofer, podobně jako je Dexon SUB 300A je má umístěné zezadu skříně reprobedny.

Výkon byste měli posuzovat jedině v hodnotách RMS. Žádný MAX, žádný sinus, žádný p.m.p.o. z vietnamské tržnice! Jedině RMS má svůj standard (IEC 268–5) a všichni výrobci musí měření touto metodou dodržovat, takže máme alespoň nějakou jistotu reprobedny, že se dopátráme objektivní a srovnatelné hodnoty. I Dexon Allegro jsou měřeny v Rms. Výkon nám udává, kolik energie do reprosoustavy můžeme přivést, abychom ji nezničili. Takže klasická poučka praví, že když mám zesilovač 100 W, reprosoustavy by měly mít 100 W rms a více. To je sice pravda, ale v praxi nebude zesilovač zcela jistě pouštět naplno, atak si na 100 W zesilovač klidně můžete dovolit 60 W reprosoustavu. Musíte být ale „normální“ a poslouchat. Nedovolit reprosoustavám zkreslovat a přebuzovat je.

Mnohé reprosoustavy reprobedny nabízíme také jako hotové, cenově zvýhodněné sestavy, např. jako reproduktory 5.1. Celý sortiment doplňuje řada uchycovacích prvků, domácí kino, repro stojanů, nožek a držáků. Sekce nezahrnuje zesilovače – receivery pro hifi, tímto sortimentem se bohužel nezabýváme. Reprobeden.

Důležitou součástí je zadní svorkovnice. Říká totiž, jak se dá reprosoustava napojit na budící systém – zesilovač. reprobedny Obvykle tam máme dvě svorky, ale někdy čtyři. Proč? S tím souvisí další, často pokládaná, otázka: Co je to Bi-wiring a Bi-ampling? Bi-wiring = reprosoustavu domácí kino, připojíme na jeden zesilovač, jedním párem vodičů „tečou“ výšky, druhým basy. Bi-ampling= reprosoustavu připojíme na dva zesilovače, jedním párem vodičů „tečou“ výšky z „výškového“ zesilovače, druhým „tečou“ basy z „basového“ zesilovače.

Jaké jsou výhody vestavného pokojového ozvučení? Nic není vidět; nic nepřekáží; není riziko pádu reprosoustavy ze stojanu; reproduktory jsou sladěny s interiérem a třeba přetřeny stejně jako jsou stěny; hraje to opravdu výborně; skrytá kabeláž; nižší pořizovací náklady; možnost ozvučit takto více pokojů najednou; možnost lokálně regulovat hlasitosti v pokojích. Reprobedny.

Při listování mnohými časopisy na našem trhu se vždy pobavím. Tu a tam na mně koukají úzké reprosoustavy s reproduktory sotva 3“ a prodejce se pyšní v pohodě tím, že hrají už od 30 Hz. Myslíte že to je možné? Není. Jak už jsem řekl. Fyzika je jediná. Mimochodem, abyste mohli „hrát“ od 30 Hz, potřebujete min. membránu o nominálním průměru 10“. Takže tyto úzké sety domácí kino, reprobedny nezachrání ani malinký subwoofer.

Kabely a konektory naleznete v sekci konstrukční materiál, kde také naleznete kompletně vše pro vlastní stavbu reprosoustav a reprobeden. Samostatné reproduktory mají svou vlastní kategorii. domácí kino. Novinkou je skryté HiFi ozvučení interiérů, tyto reprobedny reproduktory naleznete v sekci Plošné ozvučení – podhledové reproduktory.

Kategorie hifi, domácí kino řeší problematiku HiFi ozvučení rodinného domu (koupelna, terasa, pokoje) nebo bytu, kde použijeme řadu reproduktorů, reprobeden, reproboxů, reprosoustav i subwooferů, např. pro hudbu, řeč a domácí kino. Částečně také ozvučení firemních a administrativních prostor či dokonce ozvučení zasedací místnosti, pokud je řešeno Hifi reprosoustavami.

Bassreflex ano nebo ne? Tento „výfuk“, jak někteří laici říkají, nemusí ještě vůbec nic napovídat. Prostě někdy třeba je, někdy ne. Jenom základně prozradím, že si tímto bassreflexovým nátrubkem reprobedny, jak se to správně nazývá, pomáháme s reprodukcí basů. A celé to je hodně závislé na tom, jak se to naladí. Raději poslouchejte, než pátrejte po kouzelné díře na basy.

Ozvučení kostela

První, co se nám vybaví u ozvučení kostela je, že to musí být především laciné. Druhé je, že zcela jistě budeme mít problémy s akustikou.