502 Jakou chtít výbavu?

V předešlém oddíle jsme udělali závěr, že zákazník potřebuje kompaktní řešení, tak říkajíc, vše v jednom. A o tom tyto řádky budou.

Vyjděme z předpokladu, že zákazník je laik. A mnohdy netuší, jakou výbavu vlastně chtít a jakou bude v praxi potřebovat. Už zde poznáte kvalitního prodejce/výrobce. Vyslechne Vás a zkonzultuje především účel užití onoho zamýšleného kompaktního řečnického systému. Začnete tím, že si společně položíte otázku: „Budeme ozvučovat konferenci, školení, exkurzi, průvodce nebo např. aerobik?“

Už z toho vznikne první část zadání, a sice počet a druh potřebných mikrofonů. Chceme mikrofony klasické, nebo lépe bezdrátové? Do ruky, nebo na hlavu, abychom měli volné ruce? A jeden, dva? Koukněte na tyto řečnické systémy, na první pohled zjistíte, jak se právě použitými mikrofony liší.

A postačíme si s mikrofony, které jsou součástí? Nebo budeme zapojovat i nějaké externí? To se pak zaměříme i na počet a druh mikrofonních vstupů.

Co to umí přehrávat? Kdybychom u našeho ozvučení zůstali jen u mikrofonů, bylo by „naše vystoupení“ poněkud suché. Ale nezavrhujme to, jsou případy, kdy skutečně potřebujeme jen mikrofon, bez další doprovodné hudby. Ty levnější řečnické a konferenční systémy, a megafony jsou toho důkazem. Ty dražší a „namakanější“, jako je např. Dexon WA 450RC už umí přehrávat CD včetně Mp3 souborů.

Kvalitní školení, ale i konference, se dnes neobejde bez notebooku. I ten generuje zvuk a obsluha ho chce také připojit. A to není jenom notebook, ale i třeba i DVD přehrávač či jiný zdroj hudby. Znamená to, že náš kompaktní řečnický systém, musí s tímto počítat a musí tak mít další univerzální vstupy, kterými se toto připojení provede. Viz např. tento návod, str.4. Někdy jich je více, někdy méně.

Opakem vstupů jsou výstupy. Na co jsou potřeba? Na začátku Vám budou připadat zbytečné. Sem tam se ale stane, že se začnete zamýšlet nad tím, jak systém posílit a když už je tady v místnosti nějaké ozvučení, zda by se „můj“ řečnický systém nedal na toto ozvučení připojit. K tomu vždy zneužijeme výstup pojmenovaný jako AUX.

Konferenční sestava I

U této sestavy, která je určena pro přednášející, moderátory, konferenční prostory, školení atd…