501 Pro koho je to určeno?

Mnohokrát se setkávám s praxí, kdy zákazník je opravdu totální laik a přijde s potřebou řešení malého ozvučení. To slovo „malé“, je ale většinou prodejců nějak rychle zapomenuto a tudíž se začne navrhovat ozvučení de-facto velké. Co to znamená? Zákazník obdrží v tom lepším případě nabídku na pořízení aktivního subwooferu a dvou aktivních satelitních reprosoustav, v tom horším případě, mu prodejce začne nabízet klasickou sestavu mixážní pult – výhybka – zesilovač – reprosoustavy. Jsou to hezké, propracované návrhy ozvučení, ale vždyť toto zákazník původně vůbec nechtěl. Představím si, chudáka, jak musí tento složitý systém zapojovat a následně zprovozňovat. Docela živě si představím např. cvičitelku aerobiku, nebo školitele, který na svou akci musel přijet o hodinu dříve, aby toto martýrium stihl podstoupit.

V názvu tohoto článku je " kompaktního řečnického systému" a o to jde. Zákazník chtěl něco kompaktního, v jedné krabici, bez složitého zapojování, bez složitého zprovozňování, bez složité obsluhy. Tak říkajíc, vše v jednom.

Jaké vzít z toho ponaučení? Pokud prodejce na toto neslyší a začne vám – zákazníkům, „nutit“ klasický ozvučovací set, který jsem popsal výše, nejde mu o to, aby vyřešil vaši potřebu ozvučení, ale primárně o to, aby prodal a utržil. Takoví prodejci jsou neseriózní. Takoví raději prodají a vydělají, než aby zákazník – obsluha měla to co chce.

Ozvučení sjezdovek a podobných areálů

Kvalitní ozvučení rozsáhlých venkovních prostor, zejména sjezdovek, neslouží jen k větší bezpečnosti lyžařů…